Šiais 2016 metais Lietuvos etninės kultūros ugdytojų sąjunga (LEKUS) tapo tarptautinio projekto NORDPLUS Junior partnere. Projektą „Ethnic culture and Creativity in Early Childhood and Pre-Primary Education” (liet. Etninė kultūra ir kūrybiškumas ankstyvojoje vaikystėje ir ankstyvasis ugdymas) organizuoja ir administruoja Viešoji įstaiga „Sarmatika“, Vilniaus mieste įkūrusi etnokultūrinį vaikų darželį „Baltų šalelė“. Įstaiga į projektą subūrė tris skirtingų valstybių – Lietuvos, Latvijos ir Suomijos – ugdymo įstaigas bei į partnerius pasitelkė LEKUS ir Lietuvos edukologijos universitetą.
Nuo 2016 m. iki 2019 m. projekte dalyvaujančios ugdymo įstaigos dalinsis savo gerąja patirtimi, supažindins savas bendruomenes su konkrečios šalies regioniniais ir tautiniais ypatumais, etninės kultūros raiška visuomenėje, bendruomenėse, dalinsis ugdymo metodais bei kurs metodines rekomendacijas įstaigoms, planuojančioms pasitelkti kūrybiškumą ir etninę kultūrą ugdant ikimokyklinio amžiaus vaikus.
2016 m. lapkričio 3-9 dienomis projekto dalyviai pirmą kartą susitiko Vilniuje ir pradėjo vieni kitų pažinimo kelionę. Lapkričio 3 d. visų šalių projekto dalyviai apsilankė LEKUS narės dr. Dalios Urbanavičienės Tradicinių šokių klubo renginyje. Tradicinių šokių klubo tikslas- propaguoti lietuvių tradicinių šokių gyvąją tradiciją, plėtoti jų mokymą, siekiama vienyti tradicinių šokių entuziastus iš visos Lietuvos, ieškoti naujų šokių mokymo būdų, susipažinti su kitų Europos šalių pasiekimais šioje srityje. Šis klubas ypač išpopuliarėjo tarp jaunimo ir tapo tradicinių šokių sklaidos lyderiu Lietuvoje. Projekto dalyviai turėjo puikią galimybė išmokti lietuviškų tradicinių šokių, pabendrauti su klubo nariais ir kitais renginio svečiais.
Lapkričio 4 d. projekto dalyviai kartu su Lietuvos Jaunimo Ramuvos nariais ant Gedimino kapo kalno dalyvavo aukuro Ugnies įkūrimo apeigoje, kurią puoselėdama senąją baltų kultūrą ir paveldą kiekvieną penktadienį ant Gedimino kapo atlieka Lietuvos Jaunimo Ramuva, giesmėmis bei apeigomis pagerbia baltiškus dievus ir protėvius.
Projekto dalyviai aplankė daug žymių Vilniaus, Trakų ir Molėtų krašto vietovių, aplankė Lietuvos nacionalinį, Trakų pilies bei Etnokosmologijos muziejus. Pasikvietę į svečius Vilniaus etninės kultūros centro specialistus, ugdytojai kartu su vaikais gamino etninius žaisliukus, o nuvykę į patį VEKC išbandė Užgavėnių kaukių gaminimo papjė mašė metodą. Ugdytojai lankėsi Lietuvos edukologijos universiteto Gamtos, matematikos ir technologijų fakulteto Oranžerijoje bei atviro rato diskusijoje kartu su LEU dėstytojais ir studentais.
Kitas pasimatymas numatomas ankstyvą pavasarį Rygoje, Latvijoje. Lietuvos ir Suomijos ugdytojai galės iš arčiau susipažinti su Latvijos integracijos agentūros „Pieci“ įkurto vaikų darželio „Pietura berniem“ ugdytojais bei jų darbu, aplankyti įvairias kultūros vietas, kurios turi didelės reikšmės ugdant vaikus ir auginant gerus ugdymo specialistus.
Projekto koordinatorė Alina Sinicė